jtd.PNG |
Acest lucru este mai puţin valabil pentru aspecte practice precum butoane ascunse pentru încălzirea scaunelor sau echipamente de navigaţie cu meniu şi ergonomie depășite. Mai degrabă, încrederea este cea care face ca posesia unui Alfa 156 sau 159 să fie o aventură captivantă – deşi calitatea maşinilor a fost semnificativ mai bună decât s-ar credea. Inspecţiile DEKRA au dezvăluit, la Alfa 159, acelaşi nivel al deficienţelor la şasiu, motor şi transmisie, caroserie şi sistem de frânare şi pentru exemplare cu mai puțin de 100.000 km, ceea ce face ca modelul să se situează sub media clasei. Numai sistemul electric se dovedeşte a fi călcâiul lui Ahile la Alfa 159 – aproximativ 15 procente din flota Alfa primeşte calificative negative.
Cu toate acestea, gradul mai mare de robusteţe înseamnă și o utilizare a excesivă a ranforsărilor, ceea ce a dus ca masa modelului 159 Sportwagon Q4 3.2 JTS să fie de aproximativ 1,9 tone. Motorul V6 pe benzină – nu foarte agil – poate face prea puţine pentru a compensa masa ridicată a breakului cu tracţiune integrală.Cine doreşte să-şi cumpere un veritabil V6 Alfa cu timbru mai răguşit, ar trebui să opteze pentru 156 cu propulsor Arese. Cu toate acestea, chiar şi aşa sunt de aşteptat numeroase defecţiuni frecvente la Alfa Romeo 156, pentru că predecesorul pare să fie realizat neîngrijit în comparaţie cu succesorul 159. În ciuda acestor neajunsuri, Alfa Romeo rămâne o marcă italiană de prestigiu, care reușește să-și găsească suficienți fani. În comparaţie cu predecesorul 156, Alfa 159 reflectă un salt notabil la capitolul calitate. Acest lucru este evident în special la nivelul trenului de rulare. Doar capetele de bară au o tendinţă de uzură excesivă la kilometraje ridicate.
alfa.PNG |
Evaluarea:
+ motoare pe benzina temperamentale
+dotari de siguranta vaste
+motoare diesel cu cuplu ridicat
+scaune confortabile
+frane foarte eficiente, cu dozaj bun si ferm
+tinuta de drum sigura si precisa
-vizibilitate redusa
-aer conditionat slab
-punte fara “neascultatoare”
Motorizări recomandate
benzină, 1,8 litri, de 140/144 CP: în patru cilindri, cu temperament bun, consum aprox. 10,0 l/100 km.
benzină, 2,0 litri, de 150/155 CP: rafinament bun, performanţe peste medie, consum aprox. 10,0 l/100 km.
diesel, 2,4 litri, de 136/200 CP: turbodiesel cu cinci cilindri, cuplu foarte mare şi rafinament corespunzător, consum aprox. 8,0 l/100 km.
benzină, 2,5 litri, de 190 CP: cuplu ridicat, consum aprox. 12,0 l/100 km.
Defecțiuni frecvente la Alfa Romeo 156 și 159
uzură inegală a frânelor
uzură a sistemului de directie
defecţiuni ale airbagurilor
sistemul electric pune multe probleme
la peste 100.000 km apar probleme cu capetele de bară