Sponsored Links:
1. Documenteaza-te privind cererea produselor pe care intentionezi sa le scoti la vanzare. Pretul obiectelor tale handmade va depinde foarte mult de cat de cautate sunt pe piata. Mergi la targuri de profil, magazine si site-uri care vand astfel de obiecte. Noteaza cu cat se vand si plecand de aici iti poti face o idee despre ce pret ai putea sa ceri.
2. Inregistreaza orele de munca. In general, obiectele handmade sunt mai scumpe decat cele produse la scara larga, datorita volumului mai mare de munca pe care il implica. Asadar, pretul pentru fiecare obiect va fi determinat de numarul de ore pe care il aloci pentru confectionarea lui.
timp de lucru.jpg |
3. Calculeaza costurile de productie. Unele obiecte vor avea nevoie de mai putine materiale de lucru, altele de mai multe, iar pretul final trebuie sa incorporeze si acest aspect. Poate ca pentru confectionarea anumitor produse vei folosi un material mai scump si in acest caz pretul trebuie sa fie, evident, mai mare.
materiale.jpg |
4. Cheltuieli diverse. Pe langa materiale si orele de lucru, exista alte costuri, cum ar fi transportul, daca intentionezi sa trimiti prin posta ori curier produsele, taxa pentru site-ul care va gazdui magazinul online sau taxa de targ, daca vrei sa iti expui obiectele la un astfel de eveniment.
5. Stabileste o marja de profit. Dupa ce notezi orele de lucru, costul materialelor si chiar al utilitatilor, lasa o marja de profit. Adica pretul pe care il stabilesti ar trebui sa fie mai mare decat suma tututor cheltuielor. In fond, aceasta este o afacere!