Stii sa faci anumite lucruri?! Arata-le si altora. Creaza-ti contul si incepe sa postezi. Site-ul care te ajuta sa te descurci singur.

Facebook Google+ Twitter
Creaza-ti contul si incepe sa scrii un tutorial chiar acum. Ajuta-i pe altii sa se descurce cu ce stii tu sa faci.

 Cum sa te lasi de fumat

Vizualizari 1526
Pagina 1 din 1

Scrisde Lili » 12 Mar 2016, 17:20

Advertisements:
Din pacate nu este chiar atat de simplu pe cat pare dar din fericire nu este imposibil. Fie ca esti fumator tanar sau fumezi de o perioada mare de timp, sa te lasi de fumat este destul de greu, dar cu cat te interesezi mai mult de metodele si optiunile care le ai, cu atat iti va fi mai usor sa lasi acest obicei in urma.
Cum sa te lasi de fumat.jpg
Cum sa te lasi de fumat.jpg (Vizualizat de 1526 ori)

De ce este atat de greu sa renunti la fumat
Principala cauza este nicotina, substanta din tutun care provoaca dependenta si cu care organismul se obisnuieste si devine un necesar.
Pe de alta parte intervine rutina. Facand acelasi lucru zilnic, de mai multe ori, cu cat trece timpul, cu atat acest tipar ramane inregistrat in creier si devine un lucru pe care il faci din reflex chiar daca nu ai nevoie. Devine un ritual zilnic iar daca acesta e impartasit si cu alte persoane, te face sa te simti si mai bine cu acest viciu.

Pune la punct un plan
Trebuie sa pui la punc un plan bun si eficient pe care sa il urmezi cu strictete. Nu ai nevoie de medicamente pentru aceasta, de tigari electronice, plasturi sau altele ci ai nevoie doar de multa motivatie si tarie.

Identifica ce fel de fumator esti
  • Daca simti nevoia sa fumezi dupa fiecare masa;
  • Daca fumezi doar impreuna cu alte persoane;
  • Daca fumezi un pachet pe zi sau mai putin;
  • Fumezi cand esti stresat/a;
  • Daca asociezi anumite locuri sau oameni cu fumatul;
  • Daca fumatul este legat de alte vicii, cum ar fi jocurile de noroc sau bautura;
  • Daca ai probleme sa discuti despre acest obicei cu alte persoane;
  • Daca fumezi din motive de stres, suparare, tristete;
  • Daca ai fi dispus/a sa faci sport.
Sponsored links:

Tine-te de plan
1. Seteaza-ti o data la care te opresti din fumat si tine-te de aceasta. Fara exceptii, odata ce ai ajuns la data respectiva, nu mai pune tigara in gura indiferent de circumstante.
2. Spune familiei, cunostintelor si prietenilor despre decizia ta. Acestia ar trebui sa te sustina. Spune-le sa nu iti dea vreo tigara chiar daca o vei cere de la ei. Spune-le ca trebuie sa inteleaga decizia ta si sa nu fumeze cand esti de fata cu ei sau cand calatoriti in aceeasi masina.
3. Anticipeaza un plan pentru urmarile ce vor avea loc odata ce vei lua aceasta decizie. Sigur vei merge in unele locuri unde vei simti fum de tigara, sau unii prieteni iti vor spune ca o tigara in plus nu iti va compromite planul, etc. Trebuie sa fii ferm/a pe pozitie si sa nu accepti jumatati de masura.
4. Scapa definitiv de tigarile care le ai in casa, masina sau la locul de munca. Nu tine nici o tigara in apropierea ta si nici o bricheta care sa iti aduca aminte de zilele in care ai fumat. Arunca-le pe toate la cosul de gunoi fara sa ai vreo remuscare.
Spune NU tigarilor.jpeg
Spune NU tigarilor.jpeg (Vizualizat de 1526 ori)

Principalele motive din care fumezi
Alcoolul - Majoritatea asociaza tigara cu bautura. Incearca sa inlocuiesti bauturile alcoollice cu cele non-alcoolice. Daca nu este posibil, inlocuieste tigara cu alune, chips-uri, sticks-uri sau guma de mestecat.
Alti fumatori - Cand familia, prietenii sau persoanele cu care iti petreci timpul sunt fumatori, este destul de greu sa nu pui si tu tigara in gura. Incearca sa le spui sa nu fumeze in preajma ta. Pauzele de cafea din timpul serviciului, petrece-le si cu persoane care nu fumeaza.
Dupa masa - In general, dupa ce ai mancat, simti nevoia sa fumezi. Incearca sa inlocuiesti tigara cu un fruct, un ceai, un desert, o bucatica de ciocolata sau o guma de mestecat.

Gandeste-te ca ai facut un lucru bun si pozitiv
Nu te gandi la faptul ca ar fi un lucru rau sa renunti la fumat ci priveste din partea opusa.
Gandeste-te ca nu iti vor mai mirosi hainele ca la afumatoare.
Gandeste-te ca nu iti va mai mirosi gura cand vei sta de vorba cu cineva.
Gandeste-te ca vei avea o dantura mai sanatoasa si dinti mai albi
Gandeste-te ca vei avea un organism mai sanatos
Gandeste-te ca banii pe care i-ai fi stricat pe tigari, ii poti investi in alte lucruri utile.
Toate acestea te vor motiva si mai tare sa te tii de planul stabilit.

Efectere renuntarii la fumat si combaterea lor
  • tanjirea dupa tigari - iesi la o plimbare, fa orice activitate care sa-ti distraga atentia de la asta.
  • frustrare, manie, irascibilitate - fa sport, fa bai lungi, practica tehnici de relaxare, evita cafeina.
  • anxietate, nervozitate, pierderea concentrarii, oboseala, dureri de cap, depresie - evita stresul si supraincarcarea cerebrala.
  • apetit crescut - hidrateaza-te, bea bauturi cu continut scazut de calorii, mananca gustari scurte.
  • insomnie, tremurari - evita pe cat posibil cafeina (cafea, sucuri), cauta-ti diverse activitati de facut.
  • tusa - bea multe lichide, ia bomboane pentru gat.
  • constipatie - fa sport, bea multe lichide, mananca mancaruri ce contin fibre.
  • ritm cardiac scazut - fa sport, cauta sa faci alte activitati, bea o cafea dimineata
Toate aceste efecte ar trebui sa nu tina mai mult de 4-5 saptamani. In aceasta perioada trebuie sa NU duci tigara la gura chiar daca vei simti o nevoie nebuna sa fumezi.
Sponsored Links:
Ultima oară modificat în 14 Apr 2016, 23:15, modificat 1 dată în total.
Lili
 
Mesaje: 16
Membru din: 30 Iun, 2014
Total puncte: 33


Sponsored Links:

Distribuie pe:

1 mesaj • Pagina 1 din 1
Sponsored Links:

Înapoi la Sanatate

Sustine-ne printr-un simplu Like pe Facebook
x #{title}

#{text}