Stii sa faci anumite lucruri?! Arata-le si altora. Creaza-ti contul si incepe sa postezi. Site-ul care te ajuta sa te descurci singur.

Facebook Twitter
Si tu poti sa contribui la aceasta comunitate plina de lucruri utile. Scrie un tutorial chiar acum!
  • Prima pagină Categorii IT Internet
  • Cum sa proiectezi si sa creezi un site
    Vizualizari 3944

    Scrisde Ivan Prozorovschi » 15 Ian 2019, 18:56

    Proiectarea site-urilor web este o activitate fantastică.
    La proiectarea site-urilor web, ies la iveală lucruri la care nu te gândești în fiecare zi.
    Sponsored Links:

    Proiectarea site-urilor web implică web design-ul (Proiectarea aspectului grafic pentru pagina web), user experience și multe alte chestii.
    Deși sună complicat, de fapt nu este chiar așa de complicat.
    Vezi cum poți transforma proiectarea site-urilor web într-o distracție care-ți va oferi ție și utilizatorilor tăi multă satisfacție

    Cuprins
    • De unde încep proiectarea site-urilor web?
    • Care este scopul site-ului - de aici trebuie să începem proiectarea site-urilor web
    • Proiectarea site-urilor web - definește publicul țintă
    • Crearea site-urilor pentru publicul țintă - cu alte cuvinte, ce trebuie să amplasezi pe site-ul tău
    • Ce subpagini trebuie să includă site-ul tău.
    • Foaia și creionul - datorită lor crearea site-urilor web este mai simplă
    • Testarea - elementul cheie în proiectarea site-urilor web
    • Poziționarea site-urilor și SEO - trebuie să ții cont de chestia aceasta atunci când treci al proiectarea site-urilor web
    • Elementele grafice pe site-ul web
    • Cele mai importante elemente. Cu alte cuvinte despre proiectarea site-urilor web pe scurt.
    • Concluzii
    De unde încep proiectarea site-urilor web?
    Proiectarea site-urilor web începe de la definirea rolului, funcției îndeplinite de pagină. Cu alte cuvinte, care este scopul creării paginii web? De ce ai nevoie de ea?
    Gândește-te bine - există multe tipuri de site-uri web, care îți vor prinde bine în dependență de scopul urmărit. Vom enumera cele mai populare tipuri:
    • Landing page
    • One-pager
    • Site-uri web clasice

    Mai există la fel și site-uri mari (portale și altele), dar aceasta este un subiect cu totul diferit.
    Cele mai simple site-uri web sunt landing page și one-page.
    Deși de cele mai multe ori nu sunt site-uri mari (Includ doar o singură subpagină), includ conținut diferit - au scopuri diferite.
    Ce este un landing page? - Dacă traducem din engleză, vom obține ”site de aterizare”, care are ca scop de cele mai multe ori colectarea datelor de contact sau administrarea traficului de utilizatori care ține de o anumită acțiune. De cele mai multe ori un landing page nu include meniuri.

    One-pager-ul este un site obișnuit doar că conținutul este ”întins” pe o singură subpagină lungă.
    Cele mai importante informații sunt mereu sus - vorbind mai pe scurt. Site-urile de tip one-pager includ un meniu care redirecționează utilizatorul către următorul titlu al secțiunii.
    Proiectarea și crearea site-urilor de acest tip necesită o abordare specifică. Deși arată ca ceva simplu - necesită multă muncă și experiență. Deci cel mai bine este să începi crearea site-urilor web de la alt ceva.
    Într-adevăr crearea site-urilor web de cele mai multe ori se asociază cu site-urile ”obișnuite”.
    Site-uri obișnuite în care găsești prima pagină, subpagina despre serviciile oferite, actualități și contact. Poți spune, că este ceva standard în internet.
    Plus la ceasta, utilizatorii cunosc structura acestor site-uri ca pe propriile buzunare.
    Dacă ai nevoie de o carte de vizită în rețea, un one-pager simplu va fi suficient. Dorești să amplasezi pe site ceva mai multă informație (ofertă, blog și așa mai departe), iar uneori și să dezvolți acest site? Un site clasic, va fi ceea de ce ai nevoie.
    Întrucât deja știi ce-ți trebuie, este timpul să trecem la proiectarea site-urilor web.

    Imagine


    Care este scopul site-ului - de aici trebuie să începem proiectarea site-urilor web
    Trebuie să cunoști, care este scopul site-ului Tău. Datorită acestui fapt, site-ul pe care-l vei crea vei fi util utilizatorilor.
    Dacă administrezi o afacere, atunci utilizatorul trebuie să cunoască din start, ce-i oferi.
    De exemplu, te ocupi de reparația mașinilor. Utilizatorul trebuie să cunoască că a ajuns pe site-ul unui serviciu auto și poate să beneficieze în acel service auto de serviciile cutare.
    Scopul acestui site este informarea despre serviciile oferite, iar în consecință să atragă clienți noi.
    Un scop bine definit este baza pentru proiectarea site-urilor web. Din această cauză trebuie să te gândești bine și să definești bine scopul site-ului tău.
    Atunci când cunoști, care este scopul site-ului web, trebuie să înțelegi cine este publicul țintă.

    Proiectarea site-urilor web - definește publicul țintă
    Site-ul tău nu va fi vizitat doar de roboții motoarelor de căutare ;). Din această cauză, trebuie să înțelegi cine va fi (și cine sunt) utilizatorii care ajung pe site-ul tău.
    La urma urmei, dorești să ajungi la ei, da?
    Definirea publicului țintă este legat în direct de scopul site-ului tău. În final ei, utilizatorii tăi își vor atinge scopul tău.
    Proiectarea site-urilor web implică o așa metodă a definirii publicului țintă ca ”crearea presonei”
    Deci trebuie să te întrebi care sunt nevoie exacte ale utilizatorilor tăi, atunci când vor intra pe site-urilor tău.
    Person este pur și simplu un utilizator ideal, perfect al site-ului tău.
    La sigur ai în minte un profil al utilizatorului site-ului tău. Trebuie, doar să înțelegi care sunt nevoile lui exacte, ce preferă, de ce a ajuns pe site-ul tău, și ce trebuie să găsească pe site-ul tău, pentru a-și atinge scopul.
    De exemplu, utilizatorul ideal pentru site-ului unui serviciu auto este persona care are nevoie să-și repare automobilul.
    Dorește să cunoască, ce servicii prestează centrul de servicii auto, care sunt orele de lucru, cum poate contacta. Utilizatorul va căuta aceste informații pe site.
    Cu alte cuvinte: crearea unei persone îți va permite să ajustezi mai bine site-ul al nevoile utilizatorilor Tăi.
    Reține - o proiectarea site-urilor web (bună) este direct legată de răspunsul la nevoile personei. Adică a utilizatorului tău ideal.
    Atunci când vei defini publicul țintă, îți va fi mai simplu să înțelegi ce utilizatorul dorește să găsească pe site-ul tău.

    Imagine


    Crearea site-urilor pentru publicul țintă - cu alte cuvinte, ce trebuie fie amplasat pe site-ul tău
    Atunci când cunoști scopul site-ului și ai definit utilizatorul tău perfect (sau utilizatorii), poți să te apuci de lucru concret.
    Aceasta este etapa când timpul acordat analizei scopului și a nevoilor utilizatorilor, îți va oferi avantaje.
    Suplimentar, un site bine gândit va răspunde nevoilor utilizatorilor, și în acest mod te va ajuta să-ți atingi scopul.
    Următoarea etapă în proiectarea site-urilor web, este definirea a ceea ce se va afla pe site-ul tău web.
    Proiectarea site-urilor web la etapa aceasta înseamnă ordonarea conținutului.
    Începe de la descrierea a ceea ce trebuie să fie amplasat pe site-ul tău. Poate fi o listă lungă. Nu trebuie să te îngrijorezi atunci când vei sfârși cu o listă de câteva zeci de poziții.
    Apoi încearcă să le grupezi - îți va prinde bine la etapa următoare.
    Pregătește această listă și las-o în pace pentru câteva zile - două zile va fi suficient, pe bune.
    Apoi revino la listă și trateaz-o din perspectiva unui utilizator. Apreciază importanța elementelor din perspectiva fiecărei persone, pe care o deții.
    Sponsored links:

    Fiecare personă va căuta niște informații ceva mai diferite -trebuie să ții cont de chestia aceasta.
    De exemplu, cineva care va căuta un centru de servicii auto, va fi interesat doar de datele de contact, localizare, orarul de lucru. Aceste informații trebuie să fie bine vizibile.
    În acest caz trebuie să eliminăm surplusul de informații. Unele din ele pot avea o valoare foarte mică.
    Poți să le elimini de pe site sau să le amplasezi la sfârșit. Împărțirea informației pe categorii îți va ajuta să aranjezi elementele pe site. Vei vedea cât de mult se va simplifica munca.
    Cele mai importante lucruri trebuie amplasate mai sus, iar cu cât elementele sunt mai puțin importante cu atât poziția lui trebuie să scadă.
    Aceste informații trebuie să se afle pe prima pagină. Nu trebuie desfășurate. Pur și simplu utilizatorii trebuie să înțeleagă bine ce le oferi.
    Dacă vor dori să afle mai multe, la sigur că vor trece la următoarea subpagină.
    Ideal ar fi ca cele mai importante lucruri să le prezinți ca fraze cheie, pe care utilizatorii le caută. Atunci prima pagină comunică bine ce ai de oferit și se poziționează bine :)

    Imagine


    Ce subpagini trebuie să includă site-ul tău
    Dacă cunoști deja cum poți categoriza informația, poți să te apuci de crearea site-urilor web. Gândește-te încă o dată dacă aceste informații nu se repetă.
    Dacă da - atunci gândește-te dacă trebuie să fie așa, dacă utilizatorii vor avea nevoie de repetarea informației pentru a-și atinge scopul.
    Fiecare subpagină trebuie să corespundă unei din grupele de informații pregătite de tine.
    Dacă ai trei patru grupe - este perfect!
    Structura site-ului tău este de fapt gata :)
    Dacă ai mai multe grupe, gândește-te dacă anumite grupe sunt legate. Poate au ceva în comun? Reține - este mai bine dacă ar fi mai puține elemente.
    Minimalismul este o abordare foarte eficientă. Datorită acestei abordări utilizatorii văd din start despre ce este vorba. Nu au nevoie să caute informația necesară, pentru că aceasta este bine evidențiată.
    Aranjarea bună a informației are și o funcție psihologică: întrucât site-ul este bine gândit, atunci persoanele care reprezintă compania sunt competente, poți să ai încredere în ei.
    Iar de-aici e doar un pas până la atingerea scopului tău.

    Foaia și creionul - datorită lor crearea site-urilor web este mai simplă
    Este bine să desenezi puțin. În special, când ai o idee despre aceea, cum v a arăta vizual site-ul tău. Reține: mereu este bine să te inspiri, deci este bine să tragi cu ochiul la câteva site-uri care-ți plac și să faci niște concluzii. Te asigur, dacă vei analiza cum sunt create site-urile web bune, vei înțelege că autorii lor au făcut exact ceea ce am descris mai sus :) Dina ceastă cauză, este bine să începi proiectarea unui site web de la o foaie de hârtie.
    Atunci când ai deja lista de elemente, care trebuie să se afle pe site, desenează-le. Fiecare foaie de hârtie va fi o subpaignă a site-ului.
    Amplasează pe fiecare subpagină următoarele elemente. Ține minte să menții ierarhia importanței. Nu trebuie să te temi de corecții.
    Așa mod de a proiecta site-uri web îți va ajuta să aranjezi elementele pe prima pagină. Ține minte că în WebWave - program pentru creare site web, vei putea aranja elementele exact așa cum dorești.



    Testarea - elementul cheie în proiectarea site-urilor web
    Ajutorul celor apropiați este greu să supraapreciezi. Înainte de a prezenta site-ul utilizatorilor - întreabă-i pe cunoscuții tăi, ce gândesc despre proiectul tău.
    Ține minte să le acorzi aceleași întrebări.
    În așa mod vei putea îmbunătățești proiectul.
    Desigur merită să începi cu întrebarea, cum le place proiectul. Apoi întreabă-l dacă au înțeles, mesajul pe care dorești să le transmiți și dacă era simplu să-și realizeze scopul pe site-ul tău.
    Desigur că pentru a simplifica sarcina, poți să le spui, care este scopul site-ului tău. Datorită acestui lucru va fi mai simplu să răspundă, dacă scopul site-ului este clar.
    Apoi strânge observațiile cunoscuților tăi, și gândește-te cum poți să le implementezi. Într-adevăr, acesta este site-ul tău, dar cunoscuții tăi sunt testeri buni, merită să ții cont de opinia lor.

    Poziționarea site-urilor și SEO - trebuie să ții cont de chestia aceasta atunci când treci al proiectarea site-urilor web
    Dacă dorești să ajungi la oameni, trebuie să ții cont de poziționarea site-ului propriu.
    Cuvintele cheie bune, Descrierea alternativă pentru imagini, titlul și descrierea paginilor - sunt un minim absolut.
    Trebuie să ții cont de ierarhia titlurilor - datorită acestei ierarhii, roboții motoarelor de căutare vor înțelege mai bine conținutul de pe site-ul tău, vor putea să se orienteze mai bine.
    Dacă activezi local - aplică practicile bune de SEO loca - adaugă denumirea localității la cuvintele cheie selectate.
    Este un subiect foarte interesant și larg - dar menționez în acest capitol. Află ce este SEO local în acest articol
    La alegerea cuvintelor cheie potrivite, îți va prinde bine așa programe online ca Ubersuggest (în special în noua versiune dezvoltată) sau Planificatorul de cuvinte cheie Google. Ține minte să conectezi site-ul la Google Search Console.

    Elementele grafice pe site-ul web
    Proiectarea site-urilor web este la fel și adăugarea elementelor grafice potrivite. Dacă ai imagini proprii de calitate, poți să consideri că subiectul este închis :)
    Poți la fel să folosești bazele de imagini gratuite. Important este să folosești imagini care arată natural.
    Pe scurt: dacă te uiți la imagine și ai impresia că este stranie, iar oamenii zâmbesc într-un mod straniu, atunci înțelegi despre ce este vorba.
    Imaginile de pe site nu trebuie să fie de o rezolție înaltă. De fapt cu cât imaginile sunt mai mici (ocupă mai puțin spațiu de stocare), cu atât mai bine.
    Site-ul cu un număr mare de imagini se încarcă greu, și chestia aceasta are o influență negativă asupra poziționării, iar utilizatorii sunt nevoiți să aștepte. O rezoluție perfectă a imaginilor nu trebuie să fie mai mare de 1200 - 1400 de pixeli.
    Este foarte util să compresezi imaginile (de exemplu cu ajutorul TinyPNG) și să mai scrii descrierea alternativă. Reține: roboții motoarelor de căutare nu pot vedea graficele dar cu plăcere ”citesc” descrierea alternativă a imaginilor.

    Imagine


    Cele mai importante elemente. Cu alte cuvinte despre proiectarea site-urilor web pe scurt
    Cea mai importantă este prima pagină. Aici amplasezi cele mai importante informații și elementele, care trebuie să fie găsite de utilizatori din start.
    Reține, cu cât mai sus sunt amplasate elementele cu atât mai repede vor fi găsite de către utilizatori. Pagina principală este prima pagină pe care utilizatorul o vede. Din această cauză această pagină trebuie să fie lizibilă și să includă cuvintele cheie.
    Pe fiecare pagină trebuie să fie un meniu
    Acest meniu este important pentru a permite utilizatorului să navigheze pe site-ul tău. Acest element trebuie să fie extrem de clar.
    Cu alte cuvinte, denumirile subpaginilor obișnuite, des folosite este ceea la ce se așteaptă utilizatorii tăi. La urma urmei, crearea site-urilor se bazează pe soluții verificate.
    Prima pagină, servicii, prețuri, contact, opiniile clienților și așa mai departe. Așa o structură va permite utilizatorilor să găsească mai repede ceea ce caută.
    O parte importantă a fiecărui site sunt link-urile interne.
    Deci dacă pe prima pagină amplasezi o secțiune care include o prezentare scurtă a serviciilor oferite, este bine să amplasezi aici un link către subpagina care descrie detaliat serviciile prestate.
    Atunci când aranjezi fragmentele de text pe site reține să amplasezi titlurile și subtitlurile. Aceste titluri și subtitluri pot arăta ca niște fragmente de text scrise cu bold, de o mărime mai mare.
    De fapt titlurile indeplinesc 3 funcții importante:
    • Informează despre subiectul fragmentului de text
    • Ordonează informația pe site
    • Poziționează pagina (roboții motoarelor de căutare caută mai întâi informația în titluri iar mai apoi în text).
    Ține minte la fel de ierarhia titlurilor și subtitlurilor. Datorită lor utilizatorii vor cunoaște care informații sunt generale și care informații sunt mai specializate.
    Cel mai important lucru necesar de reținut este următorul: pe o pagină trebuie să fie doar un titlu H1 - acest titlu trebuie să includă denumriea paginii (de exemplu pe subpagina de contact, titlul H1 trebuie să arate ceva de genu ”[Denumirea companiei] - contact” sau “Contact [Denumirea companiei]”
    Subsolul site-ului (footer) este un element important al site-ului, la care trebuie să fii atent în proiectarea site-urilor web.
    Deseori subsolul este ultimul lucru pe care îl vede utilizatorul.
    Poți să-l folosești ca un al doilea meniu sau pentru a atrage atenția utilizatorului în ultimul moment.
    Un element obligatoriu pentru subsol sunt datele de contact. O adresă de e-mail este suficientă.
    Este bine să mai adaugi o referință către prima pagină și o notă scurtă despre site-ul tău.
    Subsolul oferă foarte multe posibilități, din aceasta cauză trebuie să-i acorzi mai mult timp atunci când creezi site-uri web.
    Web design tutorial.jpg
    Web design tutorial.jpg

    Concluzii
    Toate aceste elemente enumerate mai sus îți vor ajuta să-ți atingi scopul pentru care creezi site-ul dat: contactul cu utilizatorul, atragere atenția lui și să-i oferi posibilitatea să facă ceea de ce are nevoie.
    Independent de faptul, dacă ai o afacere locală sau scrii un blog despre pasiunea ta - elementele descrise mai sus îți vor ajuta să creezi un site pentru care vei fi mândru.
    Încearcă să creezi un site în programul pentru creare site gratuit - WebWave. Vei putea foarte ușor realiza toate cele descrise în acest articol.
    Sponsored Links:
    Actualizat în 30 Apr 2019, 18:34
    Ivan Prozorovschi
     
    Mesaje: 1
    Membru din: 15 Ian, 2019
    Total puncte: 0



    Distribuie pe:


    1 mesaj • Pagina 1 din 1
    Citeste si:

    Înapoi la Internet

    cron
    x #{title}

    #{text}