Stii sa faci anumite lucruri?! Arata-le si altora. Creaza-ti contul si incepe sa postezi. Site-ul care te ajuta sa te descurci singur.

Facebook Twitter
Creaza-ti contul si incepe sa scrii un tutorial chiar acum. Ajuta-i pe altii sa se descurce cu ce stii tu sa faci.

Cum se regleaza carburatorul la un motor in 2 timpi

Vizualizari 341
Pagina 1 din 1

Scrisde Razr » 25 Dec 2018, 01:00

Advertisements:
In cazul in care ai un scuter, un cros , motor de strada sau alt motor care functioneaza in doi timpi, ar trebui sa stii cum se regleaza un carburator. Procedeul este destul de simplu , reglajul in schimb este putin mai complicat si necesita sa ai un simt bun auditiv, sa poti asculta motorul si sa iti dai seama daca functioneaza in parametri normali sau nu.

Ca norocul, pe langa simtul auditiv, ne putem ghida si dupa alte criterii in ceea ce priveste reglajul carburatorului.

Tot ce ai nevoie pentru reglaj, este o surubelnita dreapta , ca sa poti lucra la cele doua suruburi ale carburatorului. Un surub fiind pentru reglarea aerului ( in dreapta ), iar celealalt pentru reglarea debitului de amestec (aer / combustibil ) , ( in stanga ).
Inainte de toate, asigura-te ca filtrul de aer e curat, bujia sa fie buna ( daca e foarte murdara pe varf, mai bine o schimbi) si daca poti, motorul sa fie incalzit. Nu trebuie demontat carburatorul de pe motor, trebuie doar sa ai acces la cele doua suruburi.
1 Carburator doi timpi.jpg
1 Carburator doi timpi.jpg (Vizualizat de 341 ori)

Pregatirea pentru reglaj
Prima data, desurubam aproape la maxim surubul pentru amestec ( nu de tot, sa nu il scoatem afara ) (stanga). In plus, il desurubam si pe cel pentru aer vreo 3-4 ture.
Pornim motorul si vom vedea ca la inceput vom avea o turatie destul de mare la motor fara sa acceleram.
In cazul acesta, va trebui sa strangi surubul pentru amestec astfel incat motorul sa nu se tureze prea tare dar sa aiba totusi o turatie mai maricica.

Reglajul
Daca ai ajuns la o turatie la care esti multumit ( sa nu se opreaca motorul ) , roteste surubul pentru aer (cel din dreapta) in sensul acelor de ceasornic, o tura. Asteapta vreo 10 secunde si asculta motorul, daca i-a scazut turatia, roteste-l la stanga doua ture. Daca i-a crescut turatia, mai invarte-l o tura la stanga. Daca pe urma incepe sa-i scada turatia/sau sa-i creasca turatia prea tare, invarte-l din nou la dreapta ( incearca sa obtii cea mai mare turatie posibila doar din surubul pentru aer ).
1 Reglaj carburator.jpg
1 Reglaj carburator.jpg (Vizualizat de 338 ori)

Dupa ce ai reusit, roteste surubul pentru amestec spre dreapta pana ii reduci turatia la motor in asa fel incat sa ruleze bine la relanti. Sa nu se chinuie dar nici sa fie prea turat.

Dupa acest reglaj, iesi cu motocicleta la plimbare pana se incalzeste motorul. Dupa ce s-a incalzit motorul, repeta procedura. La final, dupa ce ai terminat reglajul, motorul trebuie sa porneasca usor, fara soc ( la temperatura normala ).
2 Cum reglezi un carburator.jpg
2 Cum reglezi un carburator.jpg (Vizualizat de 338 ori)

Cum stii daca e reglat bine carburatorul:
- sta la relanti constant , fara sa se tureze singur sau fara sa se opreasca
- daca il accelerezi in mers , nu se inneaca
- porneste usor, fara soc
- nu are consum mare
- nu se incalzeste motorul mai mult decat normal

Daca nu se respecta toate cele mentionate mai sus, repeta procedeul de reglaj.

Drum bun! ;).
Sponsored Links:
Ultima oară modificat în 25 Dec 2018, 01:10, modificat de 3 ori în total.
Avatar utilizator
Razr
 
Mesaje: 62
Membru din: 26 Sep, 2013
Total puncte: 46


Sponsored Links:
Tagsreglaj , carburator , motor , doi timpi , cross , scuter , motocicleta , moped

Distribuie pe:


1 mesaj • Pagina 1 din 1

Înapoi la Motociclete

Sustine-ne printr-un simplu Like pe Facebook
x #{title}

#{text}