Stii sa faci anumite lucruri?! Arata-le si altora. Creaza-ti contul si incepe sa postezi. Site-ul care te ajuta sa te descurci singur.

Facebook Twitter
Si tu poti sa contribui la aceasta comunitate plina de lucruri utile. Scrie un tutorial chiar acum!
  • Prima pagină Categorii IT Software
  • Cum sa instalezi si sa folosesti gratuit programul Excel, Word sau Power Point
    Vizualizari 34864

    Scrisde itAddict » 28 Iul 2014, 00:09

    Daca nu stiati pana acum, puteti instala gratuit si legal programele Excel, Word, Power Point de la OpenOffice, un soft open source care va scuteste sa cumparati suita Office cu sute de lei. Adevarul este ca nu este fix ca si softul original dar poate face ceea ce face softul original si nu are traducere in limba romana.
    Sponsored Links:

    Instalare
    Downloadeaza gratuit programul OpenOffice.
    Dupa copiere, facem dublu click pe el si il instalam in pc. Se vor parcurge pasii necesari instalarii dupa care putem utiliza programul.

    Pe desktop vom avea o extensie de la programul OpenOffice. Facem dublu click pe acea iconita si deschidem programul.
    Acum vom putea crea diverse tipuri de documente, pe care le putem crea si in Office doar ca sunt denumite altfel si anume:

    Microsoft Word este redenumit Text Document sau OpenOffice Writer
    Microsoft Excel este redenumit Spreadsheet sau OpenOffice Calc
    Microsoft Power Point este redenumit Presentation sau OpenOffice Impress
    1.jpg
    1.jpg

    Utilizare Excel/Calc
    De exemplu putem incepe sa cream un fisier Spreadsheet. Facem click pe acesta si trebuie sa se deschida o pagina de Excel.

    Trebuie sa ne apara acum 3 pagini din start, noi vom lucra pe prima pagina, de asemenea se pot redimensiona casutele cu care lucram si putem redenumi si paginile. Ca sa redenumim o pagina, facem click dreapta in partea de jos pe "Sheet 1" si selectam "Rename Sheet..." . Daca dorim sa mai adaugam pagini in plus pe langa cele 3, facem click dreapta pe "Sheet 1" si selectam "Insert Sheet..."
    2.jpg
    2.jpg

    1. Formatare text
    La fel ca in aproape orice program de text, putem introduce text in casute, putem sa-l formatam, sa-l editam, etc.
    Putem scrie ingrosat, inclinat, subliniat si putem aranja textul pe verticala sau pe orizontala. De asemenea avem posibilitatea sa selectam anumite casute si sa cream un tabel din acestea. Detalii in imagine.
    3.jpg
    3.jpg

    2. Formule si functii
    Excel-ul este renumit deoarece poate face diverse calcule matematice si nu numai. Pentru aceasta sunt folosite formule si functii care ne pot usura activitatea. Dupa introducerea unei formule intr-o casuta, apasat obligatoriu tasta "Enter" ca aceasta sa se aplice.

    Un exemplu de formula este acesta: =A2+B2 (adunare) sau =A2-B2 (scadere), =A2*B2 (inmultire) sau =A2/B2 (impartire). Asta inseamna ca daca introducem aceasta formula in casuta C2, se va calcula cifra din casuta A2 si cifra din casuta B2 iar in casuta C2 vom avea rezultatul final. Daca in casuta A2 sau B2 se modifica cifra, automat rezultatul se recalculeaza.
    4.jpg
    4.jpg

    O functie este o combinatie de formule. Daca dorim sa accesam o functie, sus la bara avem butonul "fx" pe care daca il vom apasa, vom avea acces la toate functiile disponibile. Selectam functia dorita si facem dublu click pe ea dupa care o putem crea asa cum dorim.

    Un exemplu ar fi: =COUNTBLANK(A2:A18) . Asta inseamna ca daca introducem aceasta functie in casuta D2, in aceasta casuta vom avea afisat numarul de casutele care nu au nici o valoare in ele de la A2 la A18.
    5.jpg
    5.jpg

    3. Formatare casuta
    Facem click dreapta pe casuta care dorim sa o formatam, selectam "Format cells..." si de exemplu, putem formata textul din casuta respectiva ca de fiecare data cand introducem o valoare, aceasta sa apara in RON. De la "Numbers" selectam "Currency" iar de la "Format" selectam "RON".

    De asemenea putem alege de la "Decimal places" sa ni se afiseze valoarea cu doi de 0 sau fara. Mai putem alege formatarea ca Data , Ora, Procent, etc.
    6.jpg
    6.jpg

    4. Filtre
    Daca avem o lista cu mai multe valori de acelasi fel, avem posibilitatea sa aplicam filtre care ne pot ajuta sa afisam de exemplu doar valorile de un fel. Ca exemplu, am selectat coloana A pe care am aplicat filtre de la "Data => Filter => Auto filter". Daca dorim, putem selecta mai multe coloane in acelasi timp si sa aplicam filtre pentru toate.

    Ca sa aplicam filtrul pentru afisarea doar a cifrei 1, facem click pe sageata din dreapta jos a casutei "Text" si alegem 1. Acum vom avea afisate doar randurile care au cifra 1 in casute.
    7.jpg
    7.jpg

    Explicatii mai detaliate si mai multe exemple de functii puteti gasi si la acest link.
    Daca aveti sugestii, completari, asteptam raspuns aici.
    Sponsored Links:
    Actualizat în 05 Mai 2019, 04:07
    itAddict
     
    Mesaje: 64
    Membru din: 28 Oct, 2013
    Localitate: Cluj
    Total puncte: 62


    Tagsmicrosoft , word , excel , power point , functii , tutorial , gratuit , lectii

    Distribuie pe:


    1 mesaj • Pagina 1 din 1
    Citeste si:

    Înapoi la Software

    x #{title}

    #{text}