Stii sa faci anumite lucruri?! Arata-le si altora. Creaza-ti contul si incepe sa postezi. Site-ul care te ajuta sa te descurci singur.

Facebook Twitter
Si tu poti sa contribui la aceasta comunitate plina de lucruri utile. Scrie un tutorial chiar acum!
  • Prima pagină Categorii Educatie
  • Cum se face o analiza SWOT
    Vizualizari 10339

    Scrisde itAddict » 18 Noi 2013, 03:13

    Analiza SWOT se face printr-un inventar al calitatilor si slabiciunilor dintr-o organizatie. Pe urma se analizeaza oportunitatile si amenintarile externe care pot afecta organizatia.
    Sponsored Links:

    SWOT este prescurtarea din engleza (Strengths, Weaknesses, Opportunities, and Threats) (Puncte tari, Puncte slabe, Oportunitati si Amenintari)

    Pentru a face aceasta analiza, se vor nota factorii importanti in fiecare din cele patru zone. Principalul scop al analizei SWOT este atribuirea fiecarui factor, pozitiv sau negativ, in una din cele patru categorii, pentru a putea analiza afacerea dintr-un punct de vedere obiectiv. Analiza SWOT va fi un instrument foarte util in dezvoltarea unei strategii de marketing.

    Intai este sugerata evidentierea oportunitatilor si amenintarilor externe inaintea calitatilor si defectelor.

    Exemplu de analiza SWOT a unei primarii:
    analiza swot.jpg
    analiza swot.jpg


    Puncte forte
    Punctele forte sunt atributele pozitive, tangibile si intangibile, interne, ale organizatiei. De ex: Ce ese face bine? Ce resurse sunt? Ce avantaje sunt fata de concurenta?

    Punctele forte se pot evalua si in functie de zona, de ex: marketing, finante, structura organizationala , etc... Punctele forte includ atributele pozitive ale oamenilor implicati in afacere, inclusiv cunostintele lor, trecutul lor, educatie, referinte, contacte, reputatie sau capacitate, pe care acestia le aduc in afacere. Punctele forte includ bunurile, ca de exemplu: capital, echipament, credit, clienti, canale de distribuite si alte bunuri de valoare.

    Acestea capteaza si aspectele interne pozitive ale afacerii si adauga valoare sau ofera un avantaj in fata concurentei.

    Puncte slabe
    Punctele slabe sunt factori care ne impiedica sa obtinem sau sa mentinem o calitate competitiva. Ce trebuie imbunatatit?

    Punctele slabe pot include lipsa de experienta, resurse limitate, lipsa de acces la tehnologie, oferta de servicii inferioara sau o localizare slaba a afacerii, etc... Acestia sunt factori care au nevoie de imbunatatire pentru a putea atinge obiectivele de marketing.
    Punctele slabe capteaza aspectele negative ale afacerii care scad din valoarea acesteia sau ne da un dezavantaj concurential. Aceste sunt puncte care trebuiesc imbunatatite. Trebuie sa oferim o atentie sporita aici pentru o mai buna acuratete a acestei analize.
    Sponsored links:

    Oportunitati
    Oportunitatile urmaresc factorii atractivi externi care reprezinta motivul existentei si prosperitatii afacerii. Ce oportunitati exista in sectorul de piata sau in jur?

    Aceste oportunitati reflecta potentialul care se poate realiza prin implementarea strategiilor de marketing. Oportunitatile pot fi rezultatul cresterii pietei, schimbului in stilul de viata, rezolvarea problemelor asociate cu situatii curente, o perceptie pozitiva asupra afacerii din partea pietei sau capacitatea de a oferi o valoare mai mare ceea ce va crea o cerere crescuta pentru serviciile companiei.

    Oportunitatile sunt externe afacerii. Daca se identifica "oportunitati" care sunt interne organizatiei si sunt sub control, va trebui sa se clasifice ca si puncte forte.

    Amenintari
    Ce factori reprezinta potentiale amenintari pentru afacere ? Amenintarile includ factori externi care ar putea sa puna strategia de marketing si chiar si afacerea intr-o pozitie de risc. Acestia sunt factori externi - nu aveti nici un control asupra lor, dar pe care-i puteti anticipa daca aveti un plan de urgenta care sa se ocupe de prevenirea si rezolvarea acestor probleme.

    O amenintare este o provocare creata de un trend nefavorabil care ar putea conduce la scaderea castigurilor sau profitului. Concurenta – existenta sau potentiala – este mereu o amenintare. Alte amenintari ar putea include cresterea intolerabila a preturilor de catre furnizori, reglementari guvernamentale, caderi economice, efect negativ al media, o schimbare in comportamentul consumatorilor care sa reduca vanzarile sau introducerea unei tehnologii mult mai avansate care sa faca produsele, serviciile sau echipamenele demodate. O parte din aceasta lista ar putea fi de natura speculativa insa va adauga valoare analizei SWOT.
    Sponsored Links:
    Actualizat în 03 Mai 2019, 11:22
    itAddict
     
    Mesaje: 64
    Membru din: 28 Oct, 2013
    Localitate: Cluj
    Total puncte: 62



    Distribuie pe:


    1 mesaj • Pagina 1 din 1
    Citeste si:

    Înapoi la Educatie

    cron
    x #{title}

    #{text}